saturday - cupcakes and exploring

image139


image140

image141

igår var en dag då mycket hände. eller, ja, vi pysslade mycket och inte bara satt bort hela dan. bland annat bakade jag blåbärs och chokladmuffinsar. sen såg vi på sagan om ringen - de två tornen på kvällen. jättemysigt. och jag bara älskar dom filmerna. ikväll blir sista skulle jag tro. dom är ju visserligen väldigt långa. men sjukligt bra. och kan ses då och då helt klart. hum, mer då. jo, vi tog en långpromenad runt vårat område - vesteröja (tror det heter så? med ett norskt ö givetvis) och jag tog lite bilder. kommer upp alldeles strax. sen lagade jag tröjor som ahde lösa knappar och sydde upp gardinerna så dom passar i längd med vårat lilla fönster. tyvärr syntes det igenom för mycket så jag måste göra om det. men det får bli till veckan, för idag har jag ingen orka att krångla. inte alls haha.

image142

så blev det i allafall. alldeles prima fina lökgardiner minnsan! och mer då. hum. ja, robert lagade klockan som hittills inte fungerat sen vi kom hit. och sen fixade han god mat till kvällen. just den maten tog jag inget kort på. men har bilder från annan god mat vi käkat sen vi kom hit. för en av de roligaste saker jag vet är att göra mat som ser snygg ut. och då vi har bästa porslinet och glasen som finns så ser det allt som oftast vädigt smakfullt ut. jojo.

image143

bobby som käkar. jo men jag vet, jag har en görsnygg boy. det är säkert.

image144

sen var det det där med sygg mat också. den kommer här. sallad med fetaost, ruccolasallad och rödlök bland annat blev en god kvällsmat. till det varma ciabata med ost tomat olivolja och basilika. yummie! jag gillart. ikväll är det min tur att laga mat igen. vi får se vad det kan tänkas bli. funderar på ris med wokgrönsaker och någon sås. förmodligen bea. det är min favorit.


kärlek,

lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback