sista natten med gänget

ikväll är sista natten hemma i huset. det känns sådär. trodde det skulle vara mer känslosamt. men just nu är jag ganska lugn. har druckit upp min kopp te. packat det sista som går att packa. skrivit en lista om vad jag måste göra och komma ihåg imorgon. vilka jag ska ringa. vad jag måste hinna. jag är just nu ganska lugn. sitter och lyssnar till hur det regnar och viner utanför fönstret. eftersom jag bor precis vid sjön låter det alltid extra mycket vid mig när det är storm ute. eller ens blåser bara lite. föntrena skallrar lite. och så blåser träden där ute. ja. ganska gott ljud faktiskt. sålänge jag själv kan sitta inne i det varma huset och lyssna. jag kommer sakna det här. mycket. jag är säker på att jag kommer trivas att bo med robi. det kommer bli fab. och våran lilla stuga är så söt och när vi får dit våra egna grejer kommer det blir ruskigt mysigt. men still. det kommer vara separationsångest deluxe imorgon. jag kommer bli en liten liten flicka på ca sådär 4 år som inte vill bli lämnad på dagis. fast tvärt om då. det är ju inte lång hem. faktiskt tar det bara ett par timmar att komma hem om jag vill. men det är själva grejen att mina saker ska förflyttas och vissa ska lämnas kvar. det känns skitjobbigt. men jag börjar ändå acceptera faktum att ja, såhär är det. och väl framme och upp-packade kommer det kännas jättebra. im sure. och så ska vi äta gott ihop på kvällen i vår lilla stuga. jag vet inte vad. robi hade en idé. jag får se vad som väntar. kära karlskoga. alla vänner, nära, kära. främst familjen givetvis. som kommer bli mest ovant att vara utan. som jag träffar varje dag. suck. cecilia som jag nog aldrig varit ifrån längre än 3 veckor tidigare. herregud. suck. ibland är det jobbigt att ta såna här stora kliv. men som tur är har jag robert. han är jätteduktig på att lugna mig nu när jag är så nervig och kontrollfreakig som man bara kan bli. han håller humöret bättre än jag och vi kommer grejja detta. vi ska bo i den där lilla stugan, vi ska skaffa jobb och bli rika och vi ska ut i världen. du och jag. så ska det bli.

nu ska jag koka ännu en kopp te och se om det finns några orörda bilder jag kan sysselsätta mig med ikväll. för än är jag inte redo att sova. jag vill njuta av varje resterande vakna minut i mitt mysiga rum.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback