sunnyday

idag hade jag ställt klockan på 10. yrvaken mummlade jag något och sen somnade om igen. jag har drömt jättemycket inatt. massa konstigheter. bland annat att jag skulle rädda en liten flicka från en pedofil. och så vidare. en lång och utdragen dröm. ganska jobbig. hur som helst. när klockan var runt halv 12 blev jag väckt av robi som hade gjort påskfrukost. mysigt! sen bestämde vi oss för att gå ut och gå en stund. när vi kommit utanför huset insåg vi att vi behövde glajjor. det var strålande sol och det speglades i snön så det gick inte att se något alls ute om man inte hade glajjor. så in igen för att hämta det. när vi kommit runt hörnet av gården och vandrade nerför backen ner mot stora vägen började det blåsa isande. jag som hade tagit min varma jacka just in case kände att det var ett bra val. men att jag lämnat både mössa och vantar hemma svor jag lite över. när vi kommit nedför backen till stora vägen var jag redan iskall och bestämde mig för att gå hem igen, robi hängde med. så vår promenad som vi så hurtigt hade tänkt ta idag blev itne mer än 10 minuter. suck. haha. jag hade verkligen inte räknat med att det skulle bli vinter här ännu en gång. för två dagar sen var det vår och tshirt väder. huah! nej, jag får gå ut igen när det inte blåser lika mycket. kanske gå en annan väg än precis vid vattnet vore något. där blåser det ju oftast allra värst. kanske en sväng runt industriveien istället. in mot land så att säga. det får det bli. för ut måste jag. jag har sån lust att att röra mig idag så jag knappt kan sitta still. vill vandra igenom alla kvarter och se på fina hus också. det är jättemysigt. borde egentligen ha en hund. så jag var tvugnen att promenera varenda dag. och flera gånger dessutom. det skulle vara bra. mja. nu strax ska jag börja förbereda kvällens käk. koka lite ägg och sådär. sen ska jag göra ägghalvor med räkor. gott gott. vi har långt ifrån riktig påskaftonsmat, men något ska de tväl ändå vara. vi får se vad det blir. lite  improvisation tror jag på.


kärlek,

lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback