goda nyheter

dagen idag började med dåligt humör. anledningen var att en massa, som har varit lediga i någon månad nu, kom tillbaka till jobbet. det tråkiga var inte att de kom tillbaka, absolut inte, det tråkiga var att det betyder att några måste därifrån. det skulle då bli jag och robert, sist in först ut. säger man ju. så jag var deppad ett tag. sen bestämde jag mig för att prata med bossen och höra vad som faktiskt skulle ske. jag och mitt låga humör märktes nog ganska gott. men när jag väl sagt det jag ville säga, det vill säga fråga rakt ut om vi får vara kvar eller inte fick jag svaret att "anledningen till att jag försökter få folk att ta feriedagar nu är för att jag vill ha kvar er, jag vill inte att någon av de vi har nu ska behöva gå, och är det inte något väldigt speciellt som inträffar ska det fungera bara några har feriedagar nu ett tag, och det kommer fungera. vi vill ha kvar er och att ni ska med vidare i flytten" DAMN, lättnaden. så skönt att höra. dessutom direkt från bossen och inte från någon annan. dessutom frågade jag om ledigt de två veckorna i sommar som jag och robert ska till spanien. så nu är det kirrat. vi fick det, utan problem. där sa hon något i stil med att "hum, ja, det är ganska många som vill vara lediga då, men hum, har ni redan bokat resan alltså? i höstas? hum, ja, jag får tvinga någon annan att jobba om det inte ordnar sig. det finns säkert massa skolungdomar som vill jobba på sommaren" haha. så snäll. efter det var jag glad heladagen. trött som få, men glad.

så nu, efter en lite stund vid datorn, en dusch och sen kvällsmat, har jag bestämt mig för att ta en promenad ner till affären och handla småsaker som saknas hemma just nu. fetaost. yummmmm. och lite thaisås, det har jag saknat i mitt kylskåp även om ajg inte åt det så ofta hemma i svea. men här äter vi så mycket nudlar och wok, så då saknas det. massivt. så det ska inhandlas. kanske lite frukt också. fast inte mer än att jag orkar bära hem det. eller så får robi hämta mig. kanske det kanske. vi får se. hur som helst blir det en promenad nu. det ska bli ruskigt skönt. jag gillar frisk luft och fint väder.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback