jag älskar 4 saker idag

nu har jag ganska nyss kommit hem från en promenad. det känns sådär duktigt och bra. det var gott väder ute, så man kunde gå hur länge som helst. det gjorde inte jag förvisso, för jag hade en affärspåse som skavde i handen och ville hem, in i kylen. men annars hade jag gått en runda till. för just idag älskar jag norge. det är underbart väder, och det är en bra kvällstad. inte nattstad, kvällstad. sådär sittapåbrygganochsepåsolnedgångenstad. underbart. jag har gjort två tjänster nu också, för det första gick jag ju till affären, så då gjorde jag mig en tjänst. jag håller i mig med promenaderna. ohja. sen gjorde jag ju naturen en tjänst, då jag inte tog bilen? och dessutom hade en tygpåse med mig att lägga sakerna i så jag inte skulle köpa ännu en plastpåse. det har jag redan hur många som helst, och vi har lovat att vi ska börja tänka på att ta med tygpåsen till varje pris. huah, duktiga jag. dessutom handlade jag bara saker jag hade bestämt innan. det är ganska otroligt faktiskt, för det gör vi verkligen aldrig. jag hade skrivit upp 4 saker på listan, lagom att bära tänkte jag. kom ut från affären med 5. varav den 5e var en sak jag funderat på att köpa men bara inte gjort. så jag är helnöjd. detta ska jag fira med en rostmacka (eller möjligtvis knäckemacka, jag håller på att lära mig äta det. det ska tydligen vara nyttigare. suck) med nyinköpt pesto på. kan bli ruskigt gott. och en kopp te på det. uh, jag älskar kvällsmys. det är lite uatv mitt bästa. idag har jag tre bästa. norge, kvällsmys och robert. för när jag kom innanför dörren efter min promenad såg han besviken ut. sen såg jag att han hade tagit fram toastjärnet så jag frågade varför och vad det var. så svarade han något i stil med att "jag tänkte överraska dig med något när du kom hem, men så kom jag itne på vad. för först tänkte jag göra toast eller något gott att äta. men då skulle jag ju pajja hela grejen med din promenad. om vi skulle äta igen sen". hah, han är söt. och jag blev faktiskt riktigt glad, bara av tanken att han skulle överraska mig. varesig det blev något eller ej. förresten! jag älskar fyra saker idag. jag älskar norge, kvällsmys, robert och OMTANKE!

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback