nostalgikick - igen

idag pratade jag med en dam (jag har så många trevliga damer och herrar på mitt jobb att jag inte vet var jag ska ta vägen, härligt! åter igen; jag älskar norge) om minnen. vi pratade om studenter, om skolan, om vänner och så vidare. det var riktigt härligt. och jag fick ännu en nostalgikick. det var den andra på bara någon vecka. dessutom fick jag dubbel. jag tänkte mycket på jobbet i skolan idag. jag saknar det. massivt. jag älskar att jobba i skola. det ger så himla mycket, och jag längtade till jobbet varenda dag. visst, ibland var det mer eller mindre. men jag var positiv till att gå dit jämt. faktiskt. jag saknar alla mina ungar och all underbar personal. denna arbetsplatsen jag har nu är helt okej, inget ont om den. härliga människor börjar ju som sagt poppa upp här och var, så den biten är kanon. men det är själva nöjdhetskänslan som saknas. förut kunde jag känna att "ja, idag har jag räddat dagen för en unge" när jag gick hem från jobbet. jag hade gjort något bra. men nu är det mer. "jaha, idag har jag packar 176 kartonger med saker till några människor." kanske inte fullt så skön känsla. rent tävlingtmässigt med mig själv är detta jobb bra. men aldrig varierande. det är samma sak. byta plats ibland, eller så fort man vill egentligen. men still - samma sak. i skolan var det alltid oförutsägbart var som skulle hända. barn är ju så, oförutsägbara. och jag gillade det. man fick pröva sig själv hela tiden för att grejja. det var härligt. enda positiva här är väl att jag kanske blir mintre utav en tjockis av detta jobb. här kutar man omkring en del och packar och står i. i skolan känade vi mest fika och sånt ur hemliga burken. det blir ingen smal på, det kan jag lova.

men åter till saken nu, nostalgin idag. vi började prata om skolan. jag babblade på (som jag allt som oftast gör ganska flitigt) om bästa lärarna, som kunde motivera och beröra en hel årskurs på det enda året de var där. som jag bara saknar att lära mig saker från. dessutom pratade vi om studenten. jag berättade om oförutsägbara saker. om stupendier och glädjetårar. vi pratade om skoluppgifter vi fått och stämningen i allmänhet som var i skolan. det var härlig. jag fick världens kick. så nu när jag kom hem letade jag på en massa gamla uppgifter som jag visste att jag hade liggandes någonstans. och nu har jag kikat igenom endel. damn, jag var nog ganska flitig där ett tag endå. läste igenom min text som en favoritlärare gav mig lovord för. den är fortfarande bra (ja, jag har på mig mina ödmjukaste kläder idag, jag lovar. annars är jag mer blygsam). jag kikade på ett tal jag skrev i ettan om jennifer. ett hyllningstal som fick henne att grina floder. det var kul. hon blev rörd, och det var ju min tanke med det hela. sen har jag kikat på lite hemsidor och ditt och datt jag gjort. ganska kul att ha allt kvar. riktigt kul egentligen.

anledningen till att jag egentligen också rotade fram min externa hårddisk och kikade runt där var att jag även skulle hitta lite kul bilder. detta på grund av att nathali lagt upp massa sköna bilder från skoltiden på facebook. jag bara älskar nostalgi. det är det jag väljer att älska mest idag. härliga minnen, sköna känslor som kommer tillbaka. och sommar. allt känns så bra på sommaren.

kärlek till det,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback