helvetessystembolaget

okej var ska jag börja? jag är så sjukt frustrerad nu att jag håller på att spricka. nyss var jag och lillan på stan för att gå till banken och allt det där. sen gick vi in på systemet för att jag tänkte köpa lite vin inför kvällen och liet att ta med mig till norge (vinmonopolet är dyra grejer, lika bra att passa på när jag är i sverige faktiskt). när jag väl hade hittat allt jag skulle ha ställde jag mig i kassan och skulle betala. visade legetimation som vanligt och skulle precis till att betala. då helt plötsligt är det inte okej. för att cecilia inte är 20 får hon inte ens vara med mig där inne? jag trodde att regeln var att bara hon inte hjälper mig att bära eller något sånt så är det lugnt. men tydligen inte. jag försöker förklara situationen men då från ingenstans dyker securitas upp och börjar domdera och säger att vi vet allt vad ni håller på med? hallå?!?! uppenbarligen inte. jag köper vin åt mig själv och ingen annan. anledningen till att jag köpte mycket var som sagt att jag skulle ha med mig det till norge efter helgen. suck. men dom tar inte in något av det varken jag eller cecilia säger utan behandlar oss som värsta brottslingarna som gjort något fel. inte nog med det var securitaskillen en som förut jobbade på en mack här i stan som var känd att vara "utköpare" av cigaretter och snus när vi var mindre. härligt. bra att dom vet vilka folk dom anställer. hade verkligen lust att bara ställa killen emot väggen och fråga vilket som var mest laglydigt, att jag som 21åring fick köpa vin från systembolaget eller att en 14åring fick köpa cigaretter? jag vet inte? vad tycker ni.. suck. så nu får jag inte gå dit alls mer idag för att tydligen köpte jag ut (inte). hur ska jag nu lösa kvällen. helvetesidioter. deras argument var att jag hade sagt (rakt ut i luften, inte till cecilia, tankspridd som jag är pratar jag med mig själv) om det var något mer jag skulle ha. därför skulle jag självklart köpa ut.. suck. kolla upp lite extra innan det döms hejvilt eller?! ta dom som är självklara utköpare istället för mig som faktiskt köpte till mig själv? funderar på att ringa securitaschefen eller kanske systembolagetchefen och fråga vad det anställer för inkompetenta idioter. inte kollar bakgrundsfakta och så vidare. finns en heldel skelett i vissas garderober. har lust att hänga ut honom här helt totalt. men tyvärr är det väl ingen relevant som läser ändå så det blir något utav det här. kanske ska be polischefen ta en titt. suck. frustration. nu måste jag göra något annat. gah. idioter..

Kommentarer
Postat av: bubba

haha.... stackars dig! hmm... är det han jag tror att det är (SÅKLART!) kunde du gott ha gjort det.. det hade han förtjänat... (inte bara för att han dissade mig!)

2008-11-15 @ 03:13:27
Postat av: Andy

Tycker verkligen att du ska följa upp detta genom att prata med systembolagschefen eller kanske polisen. Båda samtidigt kanske?

2008-11-15 @ 12:29:48
Postat av: lovisalovisalovisa

hämnden är ljuv, ring ring ring!

2008-11-15 @ 16:45:40
Postat av: Mamma Anna

maktmissbruk ska man aldrig tolerera!!

2008-11-15 @ 23:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback