ambitiös

idag tror jag är dagen för att vara aningen ambitiös. började bra i allafall. jag gick upp lagom tidigt (okej, hade ställt klockan på 8 men somnade om och gick upp strax innan 9, men still) efter det hjälptes lillan och jag åt att storstäda badrummet (inte bara den där damma och dammsuga-rutinen som går så snabbt utan verkligen rubbet! torka alla speglar, damma, rengöra dusch utvändigt och invändigt (gah va slitigt det är alltså) och sen vanlig städning med dammsugning och golvtorkning. kändes ruskigt bra att få det gjort. och det blev fint och luktade gott också.

efter det tog jag en välförtjänt dusch och förhoppningsvis kommer håret tacka mig nu är jag balsamerade noggrant. dessutom köpte jag en ny balsamspray igår som jag pepprat håret med nu efteråt. och sen första självtorkningen sedan jag färgade håret blont. skönt. det är slitsamt att föna. sen köpte jag även ett värmeskyddande serum som jag ska ha i sen innan jag drar igång platt-tången. jojo. nu ska håret minnsan bli bortskämt.

hur som helst. efter det här morgonjoxet (som även inkluderade frukost, hör och häpna!) har jag bestämt mig för att söka två specifika jobb. båda låter bra. båda är i öerbro och båda är såna jag har kompetens att söka. inget jag känner ångest över för att det säkert är sååå många fler som söker som är bättre anpassade för det jobbet. utan tror jag har en fair chans här. vi får se. ska skicka några kickass personliga brev snart. måste bara samla inspirationen först. cv-t är ju i allafall klart och skitbra. (ja, man får tycka det om egna saker man åstadkommit. det är bra att vara stolt).

mer småsaker jag tänkt göra idag är att slå in ett paket, att ta en promenad och att handla lite från apoteket. jag gillar apotekets krämer och så vidare. parfymfria. jättebra för min alltid för irriterade hud.

men innan allt detta ska jag käka ihop med lillan och paps. nu till och med.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och skulle du tröttna på att städa där så kan du ju alltid åka till VH och städa där. Där finns det dessutom massor av rolig "plocka upp ur kartonger" - städning. sånt gillar ju du!



och det är klart man får säga att man är bra på saker och att man är stolt över saker. Det är helt okey att säga sånt.. sååååååååååååå Jante att man itne får säga sånt. Men du får säga det och du ska säga sånt. på rätt sätt förstås.Men det vet du ju redan :)

kram Mami

2008-10-20 @ 13:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback