traitor


idag förrådde jag mig själv. jag åkte in till örebro ihop med andreas och skulle leta efter en liten digitalkamera, hade sett några på elgigantens hemsida och tänkte att jag nog ska köpa någon av dom jag sett. men efter att ha varit inne i butiken bestämt jag mig för att ingen av dom var något av det jag ville ha. tänkte åka bort till marieberg och kolla läget lite där, men först tog vi svängen förbi onoff, och det var ju tur, för där fann jag min nya kärlek. en gammalrosa nikon coolpix. och det kommer hema förräderigrejen fram. canon är ju mitt favomärke på kamera egentligen, och det känns som att canon och nikon tävlar om tronen, så nu har jag alltså gått över till andra sidan, eller åtminstone har jag nu 50/50. hah, hur som helst är jag hur nöjd som helst med den här nya. rent utseendemässigt. ska sätta den på prov imorgon så får vi se vad den går för också. antar att jag kommer bli aningen besviken på kvalité och så vidare, men jag kan ju egentligen inte räkna med annat då jag trappar ner från system till kompakt. dessutom ingen höjdarkompakt. hur som helst, jag vill ha en liten kamera som jag alltid kan ha med mig, så jag inte missar häftiga ögonblick bara för att jag inte har kameran med mig. det blev aningen spontant med den här nu, men mest för att jag ville hinna köpa en innan halloween. hur som helst. nu har jag en, som jag trots allt skjutit upp i närmare ett halvår med att köpa. känts onödigt, men jag har ändå velat ha en liten så länge. så jag är verkligen helnöjd, och att den sen är flashigt rosa skadar ju inte det minsta!

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

åh fin, jag skulle också vilja ha en fin kamera. Kanske inte just rosa men grön vore snyggt.. :)

2008-10-23 @ 08:26:27
Postat av: emma

åh, jag har inte haft internet (iaf inte ordentligt internet, jag har bara kunnat snål-surfa på andra i huset vilket inte har funkat så bra) på hur länge som helst! eller okej, kanske tre veckor.. alltså har jag inte läst din blogg på år och dar! (hmm, alltså tre veckor.) fast idag funkar internet igen och jag kan läsa din blogg nu. yeey! jag saknar dig chevis!

oj vilken snurrig kommentar det blev..



vi måste kolla upp när ni kan komma och hälsa på! det vore super mysigt! då ska jag visa er allt i falun! gruvan, stripp-stången på slitage, vi ska äta falu-korv (ja du också) och massa saker! framför allt ska vi dricka vin!

2008-10-23 @ 10:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback