funderingar

åh, strax ska jag iväg med min lille katt till kattdoktorn. han ska få se på honom och se vad som är felet. seg och benet är extremsvullet. jag är halvt orolig. mest för att han är en fighter. annars hade jag varit orolig till döds. minst. usch. hoppas han får medicin och allt sånt bra som en sjuken katt ska ha.

sen åker jag och lillan in till örebro på jobbletardag. tyvärr har jag varit allt för opeppad på det här, så jag avvaktar ännu några dagar. tills jag skrivit mitt kickass-cv och tar hela staden med storm. så var det tänkt. istället ska jag ta en fika med fröken bastu på torsdag och prata om livet och ha catch up som alltid är lika trevligt med människor jag inte träffar så ofta längre. jag borde ha fler. faktiskt.

hur som havet, måste införskaffa några saker idag. inget viktigt. men några saker. bland annat frimärken. jag har faktiskt skrivit ett handskrivet brev här på morgonkvisten. så något har jag ändå åstadkommit medan lillasyster varit skitduktig och skrivit sitt cv och personliga brev till huuur många ställen som helst. önskar jag hade självdiciplinen. tappade den någonstans på vägen. sorgligt men sant. men snart tar jag tag i detta. snart gör jag det.

dessutom har det varit lite turbolenta dagar (tror det är rätt ordval? hur som helst så ja. snurriga och krångliga? upp och nervända stressiga? esch..) då jag skiftat humör en massa och pratat en massa. nu står det still. sm lugnet före stormen. eller efter? vi får se helt enkelt. jag hoppas på storm. en skön sommarbris där vinden blåser massor men jag kan vara utomhus och fångas utav den. inte stänga in mig och vilja att det slutar. den som lever får se. jag hoppas. för faktiskt, så kanske jag återfått hoppet.

kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Älskar dig!

kram

Mami

2008-09-02 @ 11:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback