back in town

okej, så nu är jag tillbaka. gårdagen var sjukt tung. gick upp för tidigt, tror klockan var 05.15 eller så, för att snabbt göra mig iordning, packa det sista och sen åka tillbaka emot oslo. blev stoppade i tullen vilket gjorde bussen försenad. stressade från stationen och hem, slängde in sakerna, käkade en macka och sen sprang ut för att hinna med trikken till jobbet. jobbade 8 timmar vilket, som sagt tidigare, inte är en vanlighet för mig nu för tiden. att jobba 12 timmar på ett lager var inga problem, visst, tröttheten kändes såfort man satte sig i bilen för att åka hem. men det går inte att jämföra med att jobba i butik där man hela tiden måste vara på sitt bästa humör. det tar på krafterna att vara serviceinriktad helt enkelt. plus att jag har ett lock i öronen pga förkylning som gör att jag måste anstränga mig extra för att höra vad folk säger. skitjobbigt. hur som helst. så efter jobbpasset igår var jag helslut. hade dock lovat bort mig under kvällen så direkt efter jobbet svängde jag förbi hemma en snabbis för att krubba och sen gå vidare till TG29 och hälsa på pojkarna där. däckade ganska gott sen när jag kom hem igen.

idag har jag helt klart varit piggare. jobbat barn hela dagen och timmarna har bara flugit fram! gillar verkligen dom på den etagen också. hah, all personal på mitt jobb är bra och det är kul att nu få bounda med dom jag inte gjort det med tidigare. härlighet. var hemma skapligt tidigt. fixade om på rummet så nu har jag ett mer riktigt rum istället för ett tillfälligt. sen har jag bara myst. gjort sudoku, sett på office (haha avsnittet när jim är utklädd till dwight, underbart!) och sen kom sara förbi på en spontankopp med te som vanligt. mysigt. och nu ska jag snart återgå till att se på office och sen sova tidigt. tänkte försöka gå upp tidigt imorgon och hoppas att vädret är stunning så det blir lite seriös solning innan jobbet.

hur som haver. skönt att vara tillbaka i stabiliteten, även om det var väldigt skönt att vara hemma. hem snart igen och hämta min dator så jag kan börja lägga upp bilder igen också.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback