ring and sing

när jag kom från jobbet idag var jag ett nervvrak. fyfan för kunder! jag älskar jobbet rent sysslomässigt och även den fina fina personalen. men endel kunder vill jag bokstavligt talat strypa långsamt tills de håller käft, blir blåa och förhoppnignsvis tuppar av och ja.. håller käft. idag 19.59 (en minut innan vi stänger det vill säga) kommer en kund in och krånglar och krånglar och krånglar tills klockan är 20.17 och jag då ÄNTLIGEN fick börja räkna kassan och sen gå hem. fick involvera halva personalstyrkan för att läsa problemet som blev och usch. jag blev skitförbannad. sådär att jag nästan inte kunde vara trevlig. men lyckades. jag är ganska proffessionell i mitt jobb anser jag. hur som helst. när klockan var 20.35 kom jag ut från underbara aker brygge. 20.32 går trikken. så jag fick vänta till 20.52 i regn. jag hade ingen jacka. det var fint väder när jag gick till jobbet. nästan svettvarmt. hur som helst. insåg att jag behövde bli på bra humör snabbast möjligt så jag ringde sanna och bad henne koka två ägg till mig som jag kunde trycka i mig när jag kom hem. så snabbmat fixad. CHECK! sen ringde jag thomas för att tjata av mig och för att få hans medhåll (som jag alltid får i såna här situationer, precis som jag behövde). men var ändå frustrerad. så då sa han att han kunde sjunga för mig. och det blev vår egna favoritlåt; yohanna - is it true (tror det var islands bidrag i eurovision i år) med rysk brytning. alla på stationen kollade på mig när jag skrålade med i andra änden av luren men skitsamma. efter det var humöret riktigt okej. tills jag gick på trikken och insåg att jag inte hade någon mp3 med mig. bestämde mig då istället för att sjunga hela vägen hem. tror mina sätesgrannan blev lite besvärade. men skitsamma, där också. så när jag kom hem nyss var jag riktigt glad. hade hunnit med två håkanlåtar, och kommit på två gamla godingar och även sjungit dom. så väl hemma letade jag upp båda på spotify och skrålade med ordentligt medan jag lagade mat. perfekt avslut på kvällen kan tyckas. men än är det inte över. nu ska jag nämligen ner till linn och skriva i den hemliga boken. haha. underbara underbara linn. och dessutom underbara underbara thomas. och mina två finaste tjejer jag bor med. god. jag är ändå lyckligt lottad.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback