badhairday

okej folkens, igårkväll färgade jag håret. eller jag tonade det för första gången på tiotusentals år ungefär. tror inte jag tonat håret sen någongång i 5an eller så. minns så väl första gången i 3an. från mitt ljusbruna till kolsvart, och mamma kallade mig för sin lilla zigenarunge i ett par veckor. läckert. och jag skrämde slag på mormor när jag kom dit i kolsvart hår och magnetpiercing i näsan. ve inte om hon minns det. men i sure do.

hur som helst, toningen igår hette choklad och jag trodde att den skulle bli därefter, men som vanligt blir det inte riktigt som ajg tänkt mig. hah, idag när johanna och jag var ute i solljus kläckte hon att det var svart i topparna och lila i botten, yum, så nu ser jag alltså ut som en medelålders kvinna med lite ålderskris. precis vad jag längtat efter haha. men jag kunde nog inte bry mig mindre. har i stort sett gett upp hoppet om att mitt hår kommer få sin forna glans tillbaks alltså. sympatikollade på lite bilder från 06 när mitt hår var i sin storhetstod. långt, rött, lockigt, oslitet och så vidare. vad tänkte jag ?! varför i hela världen skulle jag bli blond? blir alltid så uttråkad när jag haft samma färg ett tag och kommer på så dumma idéer som att färga det blont! suck. hur som helst. nu gör jag hårkurer nästan varje dag och hoppas på att kunna rädda min kallufs. har även haft tankar om att klippa av allt helt. skulle nog passa i en ultralesbofrilla. men tror att jag skulle gråta blod av ångest om jag väl klippte av allt. så jag avvaktar och hoppas att hårguden kommer och har lite mercy över min trasiga frisyr snart. hoppas. hoppas. känns lite pinsamt att komma till jobbet varje dag och bli synad av alla kunder. jag ser värre ut varje gång haha. tror chefen ångrar att hon anställde mig nu när jag är så ful. men men, jag gör i allafall ett bra jobb. håret går inte jobbet, helt klart.

hur som haver va, det var dags att skriva då jag fick lite utav en begäran igårkväll av en vän som tydligen läser min blogg när han sitter på toaletten. väldigt hum, uppskattande?! shit. det känns nästan lite snuskigt, du måste sluta, ärligt!

ska ta tag i att göra lite lunch nu snart ihop med juhänna och sen bär det av till jobbet för att slita ett par timmar. blir perfekt. jag längtar faktiskt till jobbet idag. och fick verkligen sova ut inatt. somnade kanske halv 1 (SENAST!) och sov till 10. i löv. sömn är lite av mitt bästa. och mat. för gudsskull. annars fungerar jag inte som människa.

well.
kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback