08.49

idag längtar jag hem. jag ska snart gå till jobbet och det regnar. chris kom hemvinglandes runt halv 7 och tyckte att det var en bra idé att väcka mig då. det var lite jobbigt att behöva vakna 1,5 timme innan jag egentligen skulle, men väl vaken var det ritkigt trevligt, vi babblade en stund och sen gick han och la sig. sömnen, eller snarare bristen på den, börjar ta ut sin rätt där tror jag. men för mig är det ganska lugnt. sov ju länge igår och somnade relativt tidigt också. så jag klarar den här dagen. garanterat. har precis gjort en ordentlig frukost, första gången ever sedan jag flyttade till den här lyan. det blev rostmackor, oboy och kokta ägg. ägg är jättejobbigt, för man måste köpa det stora billigaste firstprice-packet, och det är 18 ägg. det är MÅNGA ägg att fantisera ihop maträtter med. så hittills har det bliit muffins, omelett och kokta ägg. ska väl försöka mig på lite carbonara någon dag snart också. för alla ska bortbortbort.

annat jag hunnit idag är läsa lite favoritbloggar. en favo är bettys. jag älskar hur hon skriver och jag roas mer än ofta av den. lite spänning blandat med bra text är alltid en fin kombo. och då jag inte är inne speciellt ofta är det alltid massvis med nytt att läsa ikapp. som en bok. ett kapitel. perfekt morgonsyssla.

det regnar fortfarande och jag bävar inför att stå och vänta på den satans trikken som säkert är sen eller tidig så jag missar den. på lördagar är det så bra att det går ca en trikk i halvtimmen. istället för en var 5-10 minut. det vill säga skulle jag missa min är jag garanterat försenad. så jag går ut i god tid idag. igen. som alltid.

kvällen är jag splittad inför. förmodligen ska jag till röa och träffa mina pojkar och en massa mer människor där. också kära återseenden förhoppningsvis. det är alltid flera år emellan då man träffar gamlagoagubbar så det vore kul om det blev av ikväll. å andra sidan har jag lovar hanna h en karate utan dess like. vi skulle på lägenhetsfest och bara träffa nya människor, som också är kul. dessutom vill jag styra upp något med bella. och chris. och och och. jag är alldeles för få personer för mitt eget bästa. helst skulle ett par kloner dra ut ikväll så jag inte missar något alls alls alls. eller om jag kunde vara lite CK bara för kvällen så jag kunde springaskitfort mellan alla places. det vore det allra bästa...ste.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: mathilda

Haha "Jag är alldeles för få personer för mitt eget bästa"

Rolig formulering. Det stämmer nog ofta för många. haha! :)

2009-07-25 @ 10:16:38
Postat av: Mamma Anna

men man kan ju koka ägg och så ha det som pålägg.. det är jättegott.. och så stekta ägg mackor.. och pannkakor för dom som äter sånt.. :, räkmacka med ägg och räkor är ju också gott.. eller hmm du äter inte räkor va?



jisses vad jag blev sugen på smörgåstårta :)

2009-07-25 @ 17:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback