shopshop

ååååh! idag har vi skrivit på kontrakt, betalat dep och fått nycklar till nya lyan! känns ruskigt bra att kunna flytta in så snart. sen har jag och josie varit och shoppat lite. mest fönstershoppat, men slutligen fann jag lite fina sommargrejer. blev en ljus jeanskjol (jäkligt användbart!) och ett enkelt vitt linne. så idag ska jag bara sommarfin på jobbet tänkte jag. jojo.

sitter just nu och försöker äta ur kylen. vill ha så lite som möjligt om vi behöver stascha någonstans under mellandagarna. vi har nämigen inte fått vitvaror till nya lyan än så det väntar vi på. skulle komma senast torsdag, och då behöver jag alltså lägga min mat hos någon ett par dagar. kanska två. så gör alla möjliga kajsavargblandningar nu för att få slut på allt. tror det mest är skit som har utgånget datum som tar plats faktiskt. och endel är johannas. så det går nog fint till slut. mest rädd för hur mitt quorn ska må.

hur som helst. träffade lovely bella igår. åh, det var för längesen, igen. men vi hade en mysig dag. fönstershoppade lite även igår. sen hem och färgaklippa mitt hår. så nu har jag inte lika mycket hockeyfrilla längre. låter jag det bara växa ut lite mer nu och fortsätter klippa regelbundet (sålänge hon bor i oslo i allafall) så kan nog min frilla vara okej när sommaren är över. färgen blev sådär. slingorna blev instället en solblekning som jag nog inte gillade sådär skarpt. men gör inte så mycket. köpte rött idag att färga över med. jojo. det blir perfa!

sen fyllde oddie år i veckan, så vi ska dit och fira honom på lördag. sen packastädaflytta hela söndagen. och åh, det känns så bra! och josie har ändrat sig så vi bara ska ha ett draperi mellan oss i nya rummet = jag får behålla mig säng, jag är överlycklig att slippa byta till en liten fis. åååh. vädret är underbart och jag har somriga kläder. borde skaffa somriga ben också. men det är nästa projekt. vi har ju numer takterass som går runt hela huset, så jag kommer följa med solen runt hela dagarna när jag är ledig hädan efter!

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och jag vill att du mailar mig nya adressen!

kram Mamma

2009-06-27 @ 01:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback