uppenbarelsen

eller kanske snarare insikten. jag insåg nämligen precis att - shit vad tiden går snabbt. kan aldrig sådär "jo men igår gjorde jag det här" för då är det helt plötligt inte igår utan för en vecka sen. och ja. tiden bara rinner iväg, eller nej, fel ord. för det är inte negativt. tiden bara flyter på kasnke man kan säga? jag satt precis och tänkte på hur länge jag varit här, och SHIT, det är fakken 7 månader redan! känns som att sandefjordsvistelsen var så himla mycket längre. men tror det handlar om att jag inte mådde så bra där på slutet och bara ville hem. men här känns det fortfarande som att det var nyss jag kom hit, nyss jag flyttade ihop med johanna, nyss vintern försvann. helsjukt. men jag trivs så bra med allt. eller det mesta. mitt jobb är bara underbart, självklart har jag dagar då det är lite segt att jobba. men kanske 80-90% av jobbdagarna är verkligen roliga. idag tillexempel. plötsligt var klockan halv 8 och jag fick stressrydda för att jag varit så trög och gjort en massa annat innan så jag glömde bort tiden (brukar börja rydda rult halv 7-7 egentligen). så mitt jobb är motiverande. jag lär mig fortfarande massa nya saker. får ta mer och mer eget ansvar. och att vår avdelningsledare varit på ferie i två veckor har varit både bra och dåligt, dåligt för att hon är sjukt duktig på det hon gör så det har varit slitigt att grejsa själva. men bra just för att det är ju verkligen då man måste läsa sig att lita på att man själv kan. då finns ingen annan att försäkerhetsskullfråga. utan bara lita på sitt egna omdöme. viktigt för mig att lära mig det, för jag är så bra på att fråga massor så jag inte ska göra fel. är lite av en perfektionist när det gäller jobb och ogillar att göra fel. därför. hur som helst. det jag ville komma till, eller prata vidare om är själva känslan i oslo. helgen har också bara försvunnit i ett nafs (haha nafs..), suttit på en balkong med johanna och fräki nästan hela helgen. inget mer som behövdes för att jag skulle vara nöjd. sen en inflyttningsfest som var jättemysig och verkligen lagom. och så jazzkväll på blå. åh. jag älskar att sommaren är här. tror det var över 30 grader på balkongen båda dagarna. för det gick verkligen inte att sitta i solen länge utan att drunkna i sitt eget svett. jag är fortfarande överdrivet nöjd med livet. jag kan inte tänka mig hur allt skulle blivit om jag stannat i karlskoga. missuppfatta mig inte, jag älskar karlskoga, men mest när jag själv inte bor där. för då är det lättare att uppskatta småstadslivet. men så många människor jag inte skulle träffat. för det första min underbara johanna sunshine, jag älskar verkligen henne, hon är min familj i oslo. punkt. sen att jag och bella inte började umgås förrän jag flyttade hit var ju också helsjukt. för henne borde jag haft i mitt liv långt innan. fräki, som till en början jag inte gick så bra ihop med just för att vi inte passade att bo ihop, men som nu är världens guldklimp att slösa bort dagarna med. vi passar fint ihop hon och jag. sen har vi alla fina människor på mitt jobb. som jag också trivs med så himlans massa. henriette! den mest fantastiska norska jag träffat ever. åh. bara bra folk. vad hade jag gjort utan alla de här människorna? eller.. hum. självklart kunde jag klarat mig utan, men jag är glad att jag slipper. jag vill ha alla fina. sen allt annat som jag hunnit med här. uppleva oslolivet. få massa nya intryck och uttryck. få bättre självkänsla och vara nöjd över livet. detta är en av de lyckligaste perioderna jag haft i hela mitt liv. verkligen. åh.

fast jag har lite hemlängtan och har haft ett par dagar. vet inte varför. men karlskogasommar är också så vackert. måste ta en helg och åka dit och bara göra inget. vara på stranden och sånt. träffa bara pappa och cecilia och decco. leka med han i trädgården. mja. sånt. enkla saker. mysiga. som tur är åker lillan hit i helgen. det är att se fram emot. och veckan är ås himla kort för att vi var lediga igår. så det är ju redan onsdag imorgon! wiwi. vill även åka till mamma snart. det är så jobbigt att det är så långt. ska komma över flygrädslan så blir det ju lite smidigare. kollade upp. tar en timme mellan gardemoen och arlanda. hah! perfekt ju.

idag kom ju chris hit förresten. känns skitbra faktiskt. nu har ju johanna mer eller mindre flyttat ut (nej inte egentligen, men hon kommer sova massor hos oddie eftersom hennes säng är där) så skönt att få lite nytt sällskap. visst, någon gång blir det min frankrikedröm med katten, gardinerna och bara jag med ett tomt kylskåp. men just nu, i sommar, vill jag ha massa människor överallt. hela tiden.

nu ska jag göra lite potatissallad och sen är det dags att sova mina vänner.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

det skapar glädje i ett mammahjärta att se att du har det bra!

2009-06-03 @ 09:16:03
Postat av: matilda

Hahahaa jajamensan! Dom där bilderna va ju inge farliga om man jämnför me sånna på mej du inte vart försiktig me o visa. Mohaha men ja lägger inte upp dom på facebook iallafall.eller vill du?:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback