det gotländska huset lala

jag måste bara få berätta om min underbara johanna! igårkväll när vi var påväg hem från ett besök på föreningen fick jag en väldigt fin liknelse av henne. som gjorde mig väldigt glad. vet inte ordagrant hur hon sa, men något i stil med "evelina, jag ska berätta för dig hur jag ser på dig. du är som, hum, du vet ett gotländskt hus?" "nope, ingen aning" "okej, men det är i allafall si och så (minns inte exakt hur hon beskrev det, men hur fasaden är och sådär) och där inne finns en eldstad. den här eldstaden behöver skötas om för att fortsätta brinna, den behöver omhändertas och så, men när den väl brinner värmer den upp hela huset." "så du menar att jag har temperament?" "NEJ! jag menar att du har värme att värma upp hela världen!" "eller i allafall gotland?" "ja, i allafall gotland. det jag vill säga är att du är varm och värmer upp din omgivning genom att vara du"

jag tyckte i allafall att det var fint. och jag blev glad.

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

men åh vad fint jag blev tårögd.. Det är en himlans trevlig tjej den där Johannavännen din.

2009-03-29 @ 22:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback