parvel

idag är jag liten och ynklig. en sån dag då det är jobbigt att faktiskt vara vuxen och bo tusen mil ifrån familjen. jag har ont när jag andas. men hoppas det inte är något speciellt, utan bara träningsvärk eller liknande. vet dock inte vad jag gjort för att få denna träningsvärk. men jag avvaktar i allafall för att se om det går över av sig själv. annars går jag till legevakten imorgon tänkte jag. suck. avskyr att vara sjuk, mest för att jag är så himla överdrivet orolig. för nej, det kan aldrig bara vara en vanlig förkylning, utan det är säkert aidssyndromen som kommer krypande, eller när jag har ont i huvudet är det vanligtvis en hjärnblödning och inte bara vanlig huvudvärk. jättejobbigt att vara så paranoid som jag är när det gäller sjukdomar. idag tror jag på njursten. eller möjligtvis något med levern. njursvikt någon? någon som haft? hur känner man då? suck. ryggen värker i allafall såfort jag andas. sådär.. hugger om jag tar för djupa andetag. suck. ont. aj. som tur är valde jag att vara hemma även idag. kändes som är fint val. jag brukar alltid gå till jobbet någon dag tidigare än jag borde, och då blir det alltid bara värre och mer uttdraget. så idag ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. se på film och serier, dricka mycket vatten och te och även värma min vetekudde för att mjuka upp mina onda muskler lite. tror det är en bra kurering. hemmakurering fungerar i hope. hur som haver. som sagt, även om jag älskar att vara vuxen, att ta eget ansvar, att fatta egna beslut, så hatar jag såna här dagar när jag egentligen bara vill vara 7 år och mamma eller pappa får stanna hemma från jobbet för att ta hand om mig. såna dagar var så mysiga när man var liten, även om det var jobbigt att vara sjuk, så var dagarna ändå så mysiga.

ska hoppa in i duschen nu tänkte jag. försöka få lite fason på mitt soffrufs och bli lite varm om kroppen. mja, precis det ska jag göra.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och jag tycker Oslo ligger tusan så långt bort vissa dagar..

krya på dig kram.

2009-03-19 @ 11:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback