helg

jag är ganska nyss hemkommer från stockholm. en resa som i vanlig ordning är skitjobbig (missförstå mig rätt, Resan är jobbig. inte målet) men jag är så nöjd att jag tog mig iväg. behövde verkligen en primetimehelg med min mamma. för det var alldeles för längesen nu, igen. jag borde flytta till bronx så det är nära till allt, inklusive oslo, ju. och jag vet inte. inte än, men sen, snart. tror jag det är dags. ja. hur som helst, haft det så fint. vi har käkat gott sett på bra film och bara kosat oss. lördagen fick bli en tur till skogskyrkogården med mamma och anders. vi gick runt och kikade på fina gravar - däribland greta garbos - och bara var. gårdagen gick i stort sett åt en fotopromenad som mamma och silveranna arrangerat och det var ju så himla mysigt! skulle egentligen hålla på till 3 men blev utdraget för vi hade så mycket bilder att visa. supermysigt. jag sänkte väl medelåldern med ungefär 100 år, men vad spelar det för roll. sen var vi och såg på majas musikal som kyrkan hade sattit upp. också så härligt. skönt att bara ta det lugnt en helg och ja, bara vara. och nu är jag tillbaka i bubblan. trots sjukt mycket villinteåkahem-ångest igårkväll är det skönt. antar jag. eller, det blir det, såsnart jag kommer in i oslorutinerna. men just nu - i extrem trötthet måste tilläggas - vill jag bara ta mitt pickochpack och dra hemåt. men efter dagens jobb och sömn vet jag ju att jag tänker om. oslo är ju också hemma. och det var skönt att träffa sanna en snabb nu på morgonen. hon är verkligen en glädjespridare. helt fantastiska sanna.

hade även lite skumma drömmar genom hela helgen. handlade bland annat om ett storbråk med bussanna (förlåt antar jag? haha) och sen att jag hade ett barn jag skulle ta hand om. sen på bussen hem nu drömde jag att jag fått ett specialjobb i krakow och tjernobyl och vi var vid ett experimentlabb som påminde om en oljerigg. sen gick man ner under vatten och där låg en hel stad och jag skulle jobba på h&m, under vatten. och sortera varor. herregud. jag borde sova bättre tror jag. sluta drömma. well, nu ska jag fixa morgonens todo's och släpa mig iväg till el worko. tusen tack käraste mamma för en fantastisk helg. och bilder kommer snart.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Tusen tack själv! Det var en fantastisk överaskning och vi hade så mycket tid den här helgen. Jag tyckte mycket om det.

Ha det gott älskade lilla Lala och tack för att du var så duktig på fotopromenaden och så pedagogisk när du förklarade för virrpannor :)

kram Mami

2010-04-27 @ 07:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback