friday im in love

kanske inte bokstavligt. eller, jag är väl iofs alltid lite småkär i någon. annars i livet. eller i kärleken. det är ganska skönt. fjärilar i magen konstant. sånt gillar jag. ibland lite mer än annars men nästan alltid lite i allafall. idag är det på en mysnivå. det regnar. jag har varit vaken sedan nio och pysslat. soffan står på plats. jag har skrivit ut hundra (överdrifternas konung) foton och börjar fixa med min fotoinstallation till mitt rum. även plockat undan lite. ätit god mat gjort på nästan inga ingredienser (as always?) och sett på bara mysfilmer ihop med kära susi. snart är det dags för jobb. och jag vet fortfarande inte hur jag känner inför det. magen gör förbannat ont så vill helst vara hemma en sån här dag. men såklart ska jag jobba. ikväll är det herre som gäller. det bli kul. jag vet det. för nu var det ett tag sedan igen. och ja, jag gillar att vara där då och då. kvällen blir lugn. både för att jag jobbar imorgon, och för att jag verkligen bara vill ha lugn och ro en fredagskväll. hösten börjar ge mig de där känslorna jag bara får på hösten. trygghet och lugn. så det blir nog mer pyssel. mer film. kanske en bok. lite popcorn. förhoppningsvis med sällskap. sussi jobbar ju. annars får jag och fjärilarna vara hemma själva. ja, så får det nog bli.

kärlek
lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback