blöggbös

idag längtar jag efter jul och efter karlskoga. jag har skrivit julklappsrim och slagit in klappar ett par dagar i rad nu. isolerat mig egentligen. men snart ska jag ut i kylan och möta upp josie för lite lunch innan jobbet. vi har inte träffats på ages så ska bli riktigt roligt. förrutom mötet idag har jag inget planerat alls inför helgen, vilket kanske är bra då jag jobbar 7,5 timme idag, 8,5 imorgon och 4,5 på söndag (jag vet jag vet, det låter inte som långa dagar, men då ber jag alla prova jobba i en butik under julshoppingstider och hålla glatt humör uppe och stressnivån nere i så många timmar så får ni se hur lätt det INTE är). därför känner jag att jag inte vill göra annat i helgen än vara hemma. jag har endel att pyssla med. måste julstädas och lite sånt. jonsson får ju hit sin familj över jul och då kan det verkligen inte se ut som det gör just nu.

angående karlskoga har jag massa bra att se fram emot. för det första berggrens den 23e. med allt vad det innebär! god mat till att börja med, trevligt sällskap och gamla minnen som allt för ofta svämmar upp och gör oss 12 år igen. det ser jag fram emot. tryck på ett kodnummer, och så vidare. sen har vi självaste julafton, då traditionerna följs så när som på att mamma inte är här, så vi får helt enkelt ha julklappsöppning på kvällen hos pappa. konstigt det kommer kännas, men det blir såklart bra det också. senare på kvällen far jag kanske till hotellgatan och besöker herr collin som bjuder på glöggkväll i goda vänners lag. om jag inte är sådär julaftonssliten som jag vanligtvis är. jag ska kämpa för att vara vaken. 25 vankas firande hos mormor med mor och lite kusiner. ska bli så himla mysigt att mamma faktiskt kommer hit. och dessutom gillar jag ju firande, så varför inte fira i dagarna 3? helt perfekt ju. ja, jag längtar alltså hem. men tills dess ska jag jobba ihjäl mig, och hinna dö några olika döder, ha några olika topp 3 klagor, för att sen inse att jag dagarna gått hur snabbt som helst.

kärlek
lala


Kommentarer
Postat av: fine

nämen, ska du träffa MIG? fan va fint :)



Du, dina julklappsrim kicked ASS lala.

Postat av: Mamma Anna

Godmorgon du jobbartjejen,

jag längtar också till den 25 dec. Det ska bli så roligt att träffas hemma hos mamma. Ta hand om dig och kom ihåg att inte stressa ihjäl dig.. stressdöd är ingen kul död.. det finns bättre sätt att tillbringa sin tid med :)

älskar dig

Mami

2010-12-18 @ 08:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback