effektivitet

efter en dag som startade tidigt kan jag nu konstatera att jag varit väldigt effektiv dessa få timmar jag faktiskt varit vaken. det är skönt att märka hur mycket man faktiskt hinner om man struntar i att sitta vid datorn eller se på film hela dagen. så idag har jag hunnit städa hallen, städa badrummet, städa mitt rum, organiserat om i garderoben, diskat, duschat, bytt lakan och nu ska jag alldeles strax laga lunch innan jag sen beger mig emot aker brygge för 4 timmars arbetspass. ganska lagom för en söndag måste jag säga. och trots att jag somnade strax innan 4 inatt känner jag mig ändå relativt pigg nu. jag sov ju ändå ett par timmar i soffan innan, då jag kom hem och totalslocknade efter jobbet. så kan det gå helt enkelt.

efter jobbet ikväll kommer henke hit och ska tvätta lite. det blir säkert en film och lite te på det också. blir mysigt, sen längtar jag efter jonsson och hoppas innerligt att hon dyker upp på markveien under kvällen snarare än morgondagen. dessutom - på tal om längtar - är det nu bara 3 dygn lite drygt kvar tills jag styr kosan emot karlskoga och ett julfirande utan dess like (det var att ta i, jag vet, jag gör ju så ibland). det ser jag fram emot jättemycket då jag verkligen behöver lite ledigt. käraste karlskoga, jag saknar dig. snart ses vi igen.

kärlek
lala


Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och jag längtar också efter julen.. och snart är julen här.. sjunger lite Karl-Bertil Jonsson så det ekar



Vi har snökaos.. riktigt snökaos... och nu ska vi gå ut och grejsa.. ändå.. så gör vi.

2010-12-19 @ 14:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback