julefrid

efter en middag på noodle pie som blev "detgamlavanliga" är jag nu mätt, belåten och redo att fara hem. sitter med mitt glas vin och lyssnar sister hazel. försöker ha kontakt med sanna men hon är som en vägg. hon chattar. så istället njuter jag musik och fungerar över helgen som kommer. den kommer - tyvärr - bli stressig. jul är ju som oftast det, men helst hade jag sluppit stressen i det hela. och bara känt hur trevligt allt var. det kommer jag givetvis också att göra. men stressen i bakhuvudet går inte att trolla bort. möjligheten finns ju att jag lyckat klona mig till två, men ändå känna och uppleva allt som upplevas skall. ja, vi får se hur det blir med den saken. vad jag ska hinna? jo det ska jag tala om. morgondagen blir nog ganska lugn, då skulle jag egentligen kunna ta mig in till örebro och träffa mina fina vänner där under dagen. ja, det ska jag nog. sen på kvällen ska vi till berggrens på middagsmiddag. fredag är julafton, och allt vanligt som hör julafton till sker då. kanske även en visit på hotellgatan hos christoffer på kvällen för glöggkväll. 25e ska jag till mormor och träffa mamma och alla kusiner. sen på kvällen är det oklart. söndag far jag nog till nora och träffar fina familjen haldert och julfikar. dessutom ska jag försöka hinna med karlskogavänner. och prime med familj. och sova med decco! hur ska jag hinna allt detta? jo det ska jag tala om. eller, medlen kanske är hemliga, men jag klarar det. för jag vill ju så mycket. jag vill träffa andy, oliver, bella & nadine. helst matilda & milia också. jag vill ge alla hundra timmar var, men det går ju inte. dom kanske får några gemensamma? och söndagsfikat kanske inte får bli så länge som jag egentligen hade velat. och julfirandet på 25e kanske bara får bli halva dagen istället för hela. för sen ska jag träffa emma också. helst cassandra med. och ian & doris. det där med att prioritera har alltid varit mitt sämsta. för jag vill allt lika mycket. suck och stön säger jag. men, härligt med jul. trots det. jag längtar. jag ser till och med fram emot bussen. det ska bli mysigt. hoppas det småsnöar.


Kommentarer
Postat av: fine

buss i snö är asmysigt. bara den inte stannar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback