världens längsta dag

idag har jag alltså upplevt min längsta dag. började med att vakna dundertidigt, kickade igång med en långpromenad med sanna, vilket jag sen ångrade då min fot blev galet ond. fick lite piller och "vilafoten"-besked och bestämde mig alltså för att lyda. skulle träffat andy en sväng men så blev det alltså inte. tänke att jaja, jag ska väl jobba fast jag har ont, det är säkert lugnt på jobbet. skulle ju bara jobba 4 timmar så det kunde jag väl ändå klara av även med en ond fot. men NEJ. istället ringde det runt halv 1 "hejkandujobbanunu?" och ja, visst, jag satt hemma nyduschad och inte alls redo att jobba, men la på ett järn. fick jobba på oslos största butik idag, då all personal där (på hela butiken. den är kanske sådär 4-5 gånger så stor som vår. minst) var ledig. så alla vi som var där var från andra butiker. vi sprang runt som vilsna höns till en början men sen gick det bra. det dåliga var att "oooj, justja, dom stänger inte 8 som vi gör, nej nej dom stänger 10." så efter att ha sagt nej till umgänge med en bra vän med anledningen min fot gör så ont att jag helst inte vill stå på den alls, har jag istället jobbat stående i 9 timmar. i converse. behöver jag ens nämna statusen på hur min fot mår just nu? imorgon kommer den bulta sönder hela dagen är jag tämjligen säker på. men sen ska jag bussa i flera timmar. sittandes. bli hämtad i bil. och sen tillslut sitta ner hemma hos pappson hela kvällen. P E R F E K T. jag behöver vila. min fot är skitsur på mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback