döden

skjut mig så trött jag är! idag började jag jobba 8, och som alla vet börjar man vanligtvis 10 när man jobbar butik, så att gå upp halv 7 istället för 8 är stor skillnad. där är alltså redan i starten en jobbig grej med idag. sen kommer jag till jobbet. det är alot to do. jag hoppar upp och ned mellan barn och herre några timmar, men får mycket gjort. parallellt med detta har jag världens förkylning så jag knappt hör något (har även dålig balans pga ingen hörsel..) och feber som kommer och går. när dagen börjar närma sig sitt slut kommer min chef och frågar om jag kan jobba över en timme. hon har hundvalpsögon och då säger man bara inte nej. för trots lång dag var jag just då ganska pigg emot vad jag borde varit. så, 9 timmars jobb med diverse sjukdomar i kroppen, plus rask promenad till och från jobb har nu resulterat i en otroligt trött människa. trött som hundra hundar. men än är inte dagens slit över. jag ska nu först ner i källaren och hämta min väska så jag kan börja packa inför helgen. tidigt kan tyckas, men imorgon kommer jag ha NOLL tid över till det och fredag drar jag direkt efter jobbet. efter det ska jag hjälpa tajkons att flytta. så summa sumarum blir alltså att jag kommer förmodligen avlida ikväll när jag trillar hemåt. ja. det kommer jag. på grund av allt detta blev jag alltså enormt glad när jag såg att sanna lämnat kvar överbliven kladdkaka vi bakat igår i kylen, och jag har granatäpplejuice, så lite sockerkick för kroppen nu så ska jag allt orka detta också. men jag längtar redan efter helg. hem och träffa mina älskade familjemedlemmar och dessutom emma som det var hundra år sen jag såg nu känns det som. ska bli riktigt fint. och ian och doris förstås! tror karlskoga kommer göra mig gott. jag till och med ser fram emot bussresan. skadat.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Jag hoppas du får en fin helg i värmland!

kram Mami

2010-06-03 @ 07:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback