sametinget

ny kategori är skapad. jag har insett att jag ju drömmer så himla mycket hela tiden att en nattens bravader är på sin plats. här kommer alltså alla mina knäppa drömmar skrivas ner, kan vara kul att läsa någongång, kanske. hur som haver så hade jag ju även en sån dröm inatt som var speciell. here it goes.

jag var på en superstor gård, a la sandvikengården men ännu större och i norrland. det var massvis med människor där och det var en stor stor fest. i ett av huset fanns en enorm sal där det satt en massa människor. jag var i det andra huset mest. för i det andra huset var det mer rörelse, alla sprang omkring och hälsade på varandra. jag sprang på ett av mina ex som jag ju inte träffat på jättelänge och blev hängandes med honom. sen hände det lite småsaker runt om i rummet och jag minns inte riktigt (låg kvar i sängen jättelänge idag för att försöka memorera allt faktiskt!) hur som helst. det här exet blev arg på mig av någon anledning jag inte riktigt fattade och försvann. jag försökte  ringa honom hundra tusen gånger och fixade alla möjliga telefonnummer genom uppdrag jag var tvungen att göra, bara för att ringa och fråga varför. hur som helst. sen blev det morgon, och jag insåg hur få människor som var kvar. jag gick runt och letade men alla var som borta. av dom kanske 200-300 personer som tidigare varit där var det ca 30-40 kvar. jag fattade att något inte stod rätt till och började leta runt. så var det någon som berättade för mig att han som hade bjudit alla på festen var någon form av hemmaläkare och hade försökt göra transplantationer mellan alla människor och huggit av dom på mitten. sen pekade hon upp emot en skogsdunge och sa "alla de där högarna med gyttja, det ligger människor under varenda en". hela dungen var full med högar. jag blev livrädd (detta var ändå ingen såndär läskig dröm man vaknar helt svettig av. lite svårt att förklara men jag var lugn fast rädd..) okej. så nu när jag visste detta tänkte jag att jag skulle gå in i den stora salen och konfrontera. gick dit. insåg att det nog var en dum idé så jag gick ut igen. tänkte att jag talar om det för bara några av gästerna som är kvar så vi kan fly. sa det till tre stycken, en av killarna ringde polisen och jag gick för att varna dom andra. påväg uppför den långa stentrappan började hon som jag gick med att skratta, mitt under min panik, jag undrade varför, men sen gick det uppför mig. hon var med på det också! och det var egentligen sametinget som låg bakom allt ihop. helt plötsligt började alla människor jag såg omkring mig flyga. alla de som var kvar på marken var "vanliga" medan de så flög tillhörde sametinget. jag sprang nerför trappan igen. sen började allt om. festen var igång igen och jag var medveten om att inom ett dygn kommer alla vara döda. försökte förjäves intala mitt ex att vi måste därifrån men han var fortfarande sur trots att han nu var kvar där, och inget egentligen hade skett. sen vaknade jag.

tror att den här drömmen har lite att göra med trailern jag såg häromdagen, the human centerpied, och dessutom gamla bilder jag såg från en fest. det blev en härlig blandning.

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Läskig dröm.

2010-06-09 @ 18:52:55
Postat av: lovisa/polichinelle

inatt drömde jag att jag, mamma och mormor var med i en talangjakt. vi spelade en låt som liknande svenska nationalsången. på te-silar. oerhört vackert.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback