primetime

idag har jag och älsklingsjonsson varit på ikea. vi kände att vi behövde lite primetime ihop bara hon och jag, och faktiskt göra något utanför vårat hem. eller i allafall utanför våran favoritsoffa. därför for vi dit i hopp om att finna lite julpynt. vi hittade pepparkaksdeg, en klocka, lite soffkuddar och en pläd. sen en massa småpryttlar sånt där som man alltid råkar få med sig. och bara ett endaste julpynt. ikeas briljans lyser med sin frånvaro i år. inga fina julpyntssaker alls. så istället ringde vi favorobin så han fick hämta oss (woop woop vi är väldigt bortskämda!) och sen for vi till oslo city i hopp om bättre julpynt där. en ganska självklar besvikelse så det ju inte har några inredningsbutiker alls. nästan. istället hittade jag en grym julklapp. så nu är en av några få personer klarhandlade till. och en annan nästan. och en tredje uttänkt. äntligen behöver jag inte känna mig stressad längre. hur som haver, nu har vi fixat här hemma. lillen hängde upp vår klocka och jag micklade med massa textiler medan jonsson organiserade våra skåp. vi har storfixat med andra ord. det blev så fint så. och jag trivs mer och mer på markveien (ibland trivs man sådär ruskigt bra någonstans men det ändå bara blir bättre och bättre hela tiden, så känns det här. fantastisk känsla faktiskt!)

annat som sker är att imorgon är h&m's årskollektion med samarbetet h&m - lanvin på gång. skulle egentligen jobbat på en av butikerna men kände att jag inte kunde bestämma mig, sedan när jag väl hade bestämt mig för att jobba var det för sent. just typiskt. hade varit kul att vara mitt i vimlet och stressen ett par timmar innan jag for till bryggan på dagens egentliga jobb.

ska dessutom lägga in bilder från helgens 25årsfest snart också, så snart jag har ork det vill säga. jag har några album att redigera nämligen. går lite trögt på den fronten. jag får fixa det en dag när jag känner mig kreativ helt enkelt.

nu håller markveien på att somna dessutom. jag har snott robbes sovplats för jag ville inte sova riktigt än. sålänge får han ta madrassen som ligger kvar sedan helgens tjejskarebesök. jonsson pysslar men borde sova snart också. markveien dör ut och säger godnatt. tror jag.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Det låter som om ni har det mysigt! Kul att läsa.

kram Mamma

2010-11-23 @ 10:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback