topp 3

har nu, samtidigt som jag lagt överdriven energi på smink och hår, funderat över irriterande saker. och ganska snart skenade tankarna in på just irriterande saker att skriva om i sin blogg. jag vet massvis men ska försöka hålla mig till tre. och det där med att hålla mig till att skriva ganska sammanfattat och dessutom om enbart tre saker är ju ganska omöjligt. så jag kommer säkert här och var att försöka pressa ihop två saker till en med ett lagom bra argument. vi får väl se.

- Att gnälla att gnälla över sina problem utan den minsta ironiska touch eller glimt i ögat är det värsta jag vet. jag gnäller ofta över trasiga dvd:er och diskmaskiner som att det vore jordens undergång, men har aldrig gnällt om riktiga saker. jag kör döder dagligen på facebook och jag gnäller inför mina vänner om diverse små och stora saker. men jag skriver aldrig, Aldrig om riktiga saker. för mig är det ofattbart att man väljer att outa sig helt på en blogg. som vem som helst kan läsa. har man inga riktiga person att prata problem med? eller varför inte bara köpa ett skrivblock och en jäkla penna och skriva ner all sin skit där? ingen behöver höra om någon annans riktiga problem förrutom de riktiga människorna i dess närhet. (oj, var jag lite hård nu? äääh. so be it)

- Kändisskvaller okej, att kändisskvallra någon gång ibland. som tillexempel då ens favoritkändis dött eller gift sig med någon annan (chris martin du finns alltid i mitt hjärta!). men att ha det som dagligt skriveri och dessutom bara kopiera från diverse nättidning eller annan kändisskvallerblogg är ju bara otroligt irriterande, och töntigt och inte alls orginellt.

- Öppen elakhet fine, det kanske är ärligare att vara det. men jag tycker ändå att man ska ta sin skit face to face. varför skriva om varandra att den och den är dumihuvet, att den och den varit otrogen och att den och den redigerar sina bilder men säger att den inte gör det? suck. jag behöver bara säga suck. varför inte skriva om fler vettiga saker istället (ja, jag är medveten om att min blogg enbart handlar om mig, mina tankar och mitt liv. jag skriver sällan om saker som inte rör mitt liv eller mina tycken hit och dit. men jag har också valt att ha en privat blogg. det vill säga jag väljer att bara de jag känner ska läsa den. de vet ju vad de får. jag är egocentrisk, så är det ju?) men hur som helst önskar jag att alla kunde vara snällare emot varandra. det är vad jag önskar. jag har iofs många favoritbloggar (som inte är bland storbloggarna) där alla är snälla, och dit jag aktivt återvänder gång på gång för att läsa om en massa mysiga vardagssaker som inte alls är elaka.

nog om detta. jag höll mig ganska bra inom gränserna. nu ska jag vandra iväg till min favoritmöller för lite lunchbjudning. tror kameran åker med också. var så längesedan jag rastade den.

kärlek
lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback