topp 3

trots regn, blöta skor och en kommande förkylning har dagen varit totally awesome. tyvärr heter detta ju bara topp 3 så blir lite svårt att sammanfatta den här fina dagen med bara 3 punkter. speciellt när man är jag och helst skriver allt i minsta detalj. men jag får försöka. helt enkelt.

- Anna Granström hon har färgat & klippt mitt hår, och som vanligt när hon medverkar blir det aldrig sämre än awesome

- Varmvatten det är sant, varmvattnet är tillbaka i vår dusch! efter en månad utan! jag hoppade av glädje när jag upptäckte detta och duschade därför i flera år när jag kom in från kylan och regnet

- Film & Te detta borde egentligen vara självklart då film och te är mina dagliga topp 3 händelser. men just idag var det så extra fint att - efter dödenvarm dusch - hoppa i mjukaste kläder och starta en för mig osedd film och dricka kamomill.


och bara för att granström är en fantastisk människa kommer här en hyllning i form av hennes födelsedagstal och en bild.



Första mötet var på en buss en gång,
du fångade min uppmärksamhet för att du ej var så lång.
Nu har vi känt varandra i flera hundra dar,
jag hoppas, tror och vill att vi har tusentals kvar.
För i telthusbakken ska vi sitta när vi blir gamla och grå,
och tjata sönder huvudet på varandra kära, du och jag, vi två.

Du trillade in i mitt liv av en slump sisådär,
och från första stund har jag hållit dig kär.
Du visade mig hur en lördagsnatt går till,
och nu kan jag lova att jag alltid vill!
Jag har aldrig tråkigt när jag är med dig,
för du är ju underbar, min favorittjej.

När vi bär höga klackar och klagar på topp 3 värsta skav,
skakar du bara på huvet och säger "det blir inge av".
Och då vi gör bort oss ibland, det går ju så fort,
skrattar du och säger "bra gjort".

Men trots att vi tar varje tillfälle att narra din dans,
är sanningen att du alltid får oss ur balans.
Du är en fin person, en riktig dame,
även om vi alltid kommer se dig om en Norrlands-same.

Och kvällar då karatefylla är målet,
vill vi bara påminna dig att AKTA HÅLET!
Men med skrapade knän och alltid redo för att släppa loss,
vill vi bara avsluta med:

TACK Anna Granström du är KÄRLEK för oss!



..och så var det med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback