dag 13

tretton av trettio

min vecka har varit väldigt 9-5. har jobbat tidigt och sen bara varit hemma. inte alls den ultimata veckan att skriva om alltså då jag säkert gjort massa fler roliga grejer andra veckor. men just idag var jag redo att skriva om veckan så varför inte. kan försöka få det att låta kul. jag har varit ensam med ulla från torsdag då sanna bestämde sig för en spontantrip till barcelona. jag är inte alls avundsjuk eller bitter. jag bara hatar henne och tycker att hon är tjock. istället har jag och ulla försökt göra det bästa av situationen då vi varit själva. vi har sett på ungefär alla matprogram tv4 har att visa. det bästa är sveriges mästerkock och halv 8 hos mig. nom nom. tätt följt av vad blir det för mat? med mysiga per morberg och prima paulo med paulo roberto. jag har fått massor med inspiration till god matlagning. även om min kost den här veckan antingen bestått av ris, hårt bröd eller minifryspizzor. anledningen till alla dessa delikatesser är att jag är fattig som en.. ja, som någon som är väldigt fattig. därför äter jag det jag lättast kommer över. mat jag har hemma, alltså. fast igår fick jag faktiskt sushi, johanna bjussa och jag njöt. väldigt tacksamt att jag och mina vänner får lön olika tider på månaden. så nästa gång hon har extremt sushisug har jag precis fått min lön och hon i sin tur är luspank. så fungerar det alltså. på jobbfronten har det gått bra. veckan har bara flygit förbi då jag hjälpt ingvild att göra om hela homeavdelningen för första gången sedan öppningen. det har varit extremt mycket strykning till att börja med, vikning, hängning, mer hängning, ändringar, flytta hit och dit. och slutligen finputsningar. men nedrans så kul det har varit. jag vill nog bli vm tillslut ändå. jag har det där kreativa visuella i blodet tror jag. anyways, idag har jag mest tagit hand om alla våra hundratals kunder som besökt oss för att lördagsshoppa. plus haft gåt-tävling med källarvåningen. vi har klurat länge och skrattat mycket. jag gillar hela vårat stora gäng på jobbet. och extremt mycket gillar jag home-jentene. men just nu är jag glad över att inte jobba imorgon, jag behöver en vilodag, helt slut! förmodligen ska jag bara vara hemma ikväll, då jag tidigt imorgon ska fota till annas håruppsättningar och sminkningar. det ska bli kul att få vara lite söndagskreativ, istället för degig som alla andra nog kommer vara. nu ska jag se på a love song for bobby long. och klappa katt. så, ser min vecka som varit ut. helt okej ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback