Dag 06

sex av trettio

min dag idag har varit så mycket bättre än gårdagen. till att börja med av anledningen att jag varit effektiv och kreativ på jobbet. jag älskar när jag går därifrån och känner mig nöjd med dagens prestationer. sen att jag tog en uppfriskande promenad i rask takt hem gjorde även det sin del. istället för att som vanligt vid denna årstid åka trikk och tänka svordommar om alla runt omkring som trängs eller pratar för högt. för när man jobbar i butik blir man ganska trött i huvudet av att ständigt vara serviceinriktad, att hela tiden le och lyssna. så när jag precis slutat jobba vill jag bara ha tyst runt om mig. musik går bra, men människoröster vill jag gärna slippa i allafall den närmsta timmen. så alltså passade en promenad hem mycket fint just idag. sen gick jag en tur till affären och införskaffade diverse småting inför kvällens happening som är julfest. ja, man kan ju tycka att julen är över. men så fel! det är ju idag julfesten sker mina vänner. sanna har nämligen 4 korvar risgrynsgröt, 2 flaskor julmust samt ett pepparkakshus hon vill bli av med. så varför inte göra något roligt av det och ställa till med julfest? vi bjuder hit alla fina människor på gröt och mandariner, på must och lussekatter och på julebrus och vörtbröd.

vi har öppet hus, så vi har mest sagt att; har du vägarna förbi, titta in och ät lite gröt med oss. och vi hoppas att i allafall någon dyker upp, annars sitter vi här med brutalt mycket mat till oss själva. inte alls något bra alltså. men henka drullar in om en stund och anna och sarah, några favoriter ut eliten alltså. så tror att kvällen kommer bli alldeles strålande. och imorgon städar vi bort julen.






Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

men det är ju så synd att det är såååååååå långt till oslostaden.. suck.. det hade varit väldigt mysigt att fira av julen med er. Hoppas ni får en höjdarkväll!

2011-01-07 @ 19:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback