Rosetåget

efter alla dessa fruktansvärt jobbiga dagar avslutade vi alla oslobor på Rådhusplassen igår. vi skulle egentligen gå ett rosetåg förbi domkyrkan och avsluta på youngstorget, men vi var alldeles förmånga människor för att kunna utföra detta. istället stod alla stilla och lyssnade till många kloka människor som talade på scenene vid rådhuset. det känns skönt att veta att det finns så mycket kärlek i staden och landet jag lever i. vi möter skräcken med kärlek, vi möter hämnden med gemenskap. sorgen för alla omkomna kommer finnas kvar, men vi står tillsammans och tar oss igenom detta oslo. jag är stolt över att bo här, att ha så fina medmänniskor och att kärlek i vanlig ordning övervinner allt. klychig som jag är.





















kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

starka bilder. många kramar, fina lala!

Postat av: Mamma Anna

vackra bilder. Fint med alla rosor. Känns som ett fint sätt att hedra de som dog.

2011-07-26 @ 23:19:48
Postat av: cc

Klyschig som JAG är så grinar jag som en två-åring när jag ser fotona och läser det du skriver.

Kärlek.

2011-07-27 @ 09:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback