dag 15

femton av trettio



okej. då var vi uppe i hälften på denna lista. egentligen hade jag ju tänkt att uppdatera varje dag - som nog planen är med detta projekt egentligen - men så tänkte jag att det är väl bättre att göra det när jag väl har inspiration istället? så på det viset blev det. idag har vi kommit fram till punkten mina drömmar, och jag anser att det egentligen går att dela upp i två delar. den första som handlar om de drömmar jag drömmer på natten. eller den andra som är mina drömmar inför framtiden. jag väljer att fokusera på del två. för den är mer intressant för mig och inte alls lika luddig (visst önskar väl nästan alla att det fanns en speciell inspelningsapparat man kunde trycka in i huvudet innan man somnade som spelade in alla drömmar? fasligt så creepy men spännande det skulle vara att titta på sen!).

hur som helst. jag har valt att bara ta en av mina framtidsdrömmar, då jag egentligen har hur många som helst som ständigt vrider på sig och ändras. men detta är en av mina bästa, finaste, mest romantiska och som faktiskt varit densamma sedan jag skaffade den för många år sedan. jag vill bo i paris! där ska jag ha en liten liten lägenhet, gärna högt i tak. jag ska ha ett kylskåp som sjunger på sista versen och gapar tomt sånär som på lite pesto, tomater och en halvtorr baguette. jag ska ha skyra kläder och vara fin i slarvigt uppsatt hår. jag ska ha min katt vid min sida och fransk balkong med hemodlade färska kryddor på. en gammal skrivmaskin vill jag ha mest för känslan men egentligen ska jag ha en dator att skriva på. samtidigt som te och vin ständigt ska vara vid min sida då kreativiteten flödar inför mitt projekt som jag faktiskt är där för att klara. jag vill skriva en bok. en jättebra bok som slår rekord och som människor känner igen sig i. som förmedlar värme. dagarna jag inte finner inspiration ska jag jobba extra på det lokala konditoriet (eventuellt bageriet) runt hörnet. och nättarna sitter jag uppe och skriver. jag vill helst att det regnar ofta, speciellt när man ska handla. och jag ska vara ganska isolerad där. helst skulle kusin mathilda kunna bo i samma trappuppgång fast någon våning upp eller ner. hon skulle passa fint in i den bilden. vi skulle kunna ta söndagspromenader ihop och prata om viktigheter och strunt. sen kunde hon visa något fint café hon snubblat över på en av sina många promenader runt om i staden. vi skulle fotografera också. jag mest digitalt och hon mest analogt. men jag skulle vilja lära mig, också. och ibland kunde vi passa varandras katter när den andra gjorde viktigheter. hon skulle nog ha en svart, ståtlig, korthårig katt. och jag har min lilla ullevi. ibland kunde vi ta en buss ihop till något mysigt ställe utanför staden och ha en picnic. ibland fick katterna följa med. ibland fick de stanna hemma. då och då skulle vi bjuda varandra på middag. även om det ibland bara bestod av mjukt bröd med ost och en kopp te. jag skulle inte prata så ofta i telefon, men skriva långa fina brev till lillan och mina föräldrar. och alla andra jag gillar att skriva långa fina brev till. jag vet inte under hur lång tid detta scenarie skulle utspela sig på. om det är 4 månader eller 2 år. men det är i allafall min allra vackraset och mest romantiska framtidsdröm. (mathilda vill du följa med?)

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

men DET var väl en vacker dröm.. det ska bli roligt när den slår in så man får hälsa på dig i Paris :)

kram Mamma

2011-05-26 @ 08:50:08
Postat av: lovisa/polichinelle

jag skriver under! åh.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback