17.02

jag har ungefär noll att skriva. mitt huvud är fullt men jag får inte ut något annat än blaj när jag försöker. helst skulle jag vilja skriva en hel bok. en helt egen bok. men jag vet inte alls hur det skulle gå till då jag tydligen har tappat hela mitt ordförråd, min fantasi och min glöd till text. det suger, att inse att jag inte längre är så kreativ jag vill. jag gillar inte att vara vuxen och att inte gå i skolan. jag har ingen ork och tid till att göra såna saker som jag brukade älska att göra. skriva. fotografera. jag har ingen glöd kvar. suck. jag borde ta nya tag. hoppa ur dåliga mönster och komma ihåg vad jag förut kände och ville. jag har lovat någon det, för många år sedan. egentligen borde jag försöka mer än jag gör just nu. jag använder inga känslor längre. jag känner inte. jag tror att det var i samma skede som jag förlorade förmågan att känna som jag tappade glöden till allt vad kreativitet heter. och hela tiden känner jag att jag inte kan skriva något sånt just här eftersom det misstolkas och folk blir oroliga. givetvis är det här bara överdrivet (åter igen är det jobbigt att inte bara kunna skriva av mig utan att behöva förklara och försvara mig) MEN! jag mår inte dåligt, så ingen behöver ringa och vara orolig. jag behöver bara ventilera med mig själv och få saker nedskrivna så de förhoppningsvis hoppar ut ur skallen på mig och jag blir lite mera tom. så jag kan fylla upp huvudet med andra saker istället. positiva saker. kreativa. det är allt jag försöker och vill.


Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Älskar dig!

2011-11-08 @ 07:02:55
Postat av: Mathilda

Evelina, ang det där med att tappa känseln eller vad man ska säga, så har jag precis samma problem och har tänkt mycket på det på senaste. Har funderat på massa varför det blir så. Vi borde prata!

Kram.

2011-11-08 @ 22:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback