22.38

igår var jag till annas salong för att försöka styra upp min dåliga ursäkt till oskött hår. hon gjorde i vanlig ordning sitt jobb galant och jag trippade ut därifrån några timmar senare nöjd som ett lejon. för ja, lejon är bestämt nöjda djur. först fick jag lite slingor och färg i utväxten, sen fick jag lite rosaguldgrå toning och sen fick jag en kur. jag älskar kur. mitt hår är lent som en babystjärt just nu. mitt riviga risiga hästhår är mjukt. sinnes. just nu ser det lite mörkare ut än det ska göra, men färgen är perfekt. så efter ett par tvättar ska jag nog vara finast på markveien i skallen. kvällens filmer är apocalypto och milk. jag har sett begge många gånger tidigare, men nog aldrig i följd. sällskap för kvällen är en datande sus och juice. mycket bra kombo. jag börjar må lite bättre, även om det går upp och ner. hela dagen idag har jag spenderat med krisse. därför bryter jag med ålesundska ord i mitt huvud just nu. och nog gjort hela dagen. fantastiska fina dialekt. och fantastiska fina krisse. mycket bra dag, alltså. någon dag snart ska jag med ingo till nesodden på revy också. livet känns helt klart lite lättare vissa stunder. speciellt när jag inte fokuserar på att sitta vid den här varma svarta klumpen som bränner mina knän. istället gör jag så mycket. och jag upprepar mig. och tjatar. men jag trivs, det är det viktiga. och det var fint att träffa anna igår. hon var positiv och mysig. vi hinner inte med varandra så mycket nu. hon är upptagen och vuxen med studier och jobb dagarna i ända. och jag försöker isolera mig, och är ganska bra på det. faktum är att jag trivs i mitt eget sällskap. stockholm var fint, bra att träffa alla och britney var lite trött men nostalgiskt fabulous. jag dansade och kände igen folk runt omkring mig. och ibland fick jag fjärilar i korta korta stunder. som fragment. men härligt. men det skriver jag ju inte om här, så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback