den där dagen

har haft en lång helg. det känns aldrig som att helgerna är långa, men just denna känns utdragen på flera dagar än de faktiska två jag varit ledig. har hunnit med så mycket men samtidigt tagit det lugnt och varit ifred. och six feet under är min nya tv-bästis som jag spenderar massa tid ihop med. och ulla. idag borstade jag henne i 20 minuter och den katten slutar aldrig tappa hår! när jag slutligen var färdig (=kramp i armen) hade jag kammat ihop en hårboll lika stor som henne själv ungefär. sinnes. nej, en klippning är på tiden. ska försöka boka anna i veckan så får vi lösa det problemet. lite trimmning i alla fall. det känns lyxigt att ha en egen kattfrisör (=frisör som tvingas klippa min katt ja). för övrigt har jag sett ännu en film som påminner mig om hur mycket skit som existerar i världen. idag blev det blood diamond som kvällsfilm. är inne på afrikaspåret nu känner jag. klämt både hotel rwanda och shooting dogs på kort tid. alla om tredjevärldens orättvisor. mycket bra filmer hela bunten men samtidigt blir jag förbannad över att allt detta pågår. å andra sidan blir jag tacksam över att jag lever i det land jag gör, mår såpass bra som jag mår, har hem och mat och kärlek att hämta. ingen direkt rädsla i vardagen. mja, nångång ska jag faktiskt rädda världen, vi får väl se hur jag löser det där. men jobbar på det. tills den dagen kommer ska jag fortsätta vara tacksam, se på bra filmer, kamma min katt och ha långa mysiga helger. sådetså.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback