busy weekend

händelserika veckan lider mot sitt slut. jag hur hunnit med massvis, bland annat danskebingo med kollegor, eftermiddagsöl med andra kollegor, harrytur till strömstad och nordby med krisse, kaffe i solen och spanat antiloper i parken, pj's party, massvis med filmer, evelinatid och skrivit brev. här kommer lite bilddokumentation på det hela. åtminstone helgaktiviteterna.



bilturen till sverige var ruskigt bra, vi sjöng och skrålade tills högtalarbatteriet tog slut. sen sjöng vi lite mer.



först åkte vi till nordby och handlade alldeles för mycket hårprodukter samt lite krimskrams, sen drog vi en tur till strömstad där första anhalt var lunch på ett café vid hamnen. vi ba gled in på en räkmacka.



krisse fick sig en fin baconpaj till lunch istället.



efter lunch tog vi oss en kaffe på bryggan och spanade in norska båtar. påväg tillbaka till bilen sprang vi på två kollegor som tydligen också var på harrytur. vi slog följe en bit och sen for vi vidare tillbaka till nordby för mathandeln.



jag köpte mat för alldeles för många slantar, men vad gör det om hundra år? kattgräs köpte jag inte, men tänkte att den här lilla pusen ville vara med på bild, han ba what's cookin'? anyways, istället köpte jag skämmabortgrejer till ulla, mat till mig och nödvändigt många hårprodukter för at försöka rädda mitt slitna hår. senare på kvällen såg jag och krisse på bastards, somnade i varsitt hörn av soffan, för att på morgonen vakna och se klart den till frukosten.



efteråt satte vi oss i olaf ryes parken och drack kaffe och såg på morgonoslo som sakta vaknade till liv. vidare gick vi förbi deli och köpte sorbet, för att sedan återigen sätta oss i en park, birkelunden, och vänta in myllret som söndagar ofta bringar.



som jag förutspått började alla de små antiloperna såsmåningom samlas runt vattenhålet. vi kikade en stund och sen skiljdes vi åt. då hade vi umgåts i 1,5 dygn ungefär. inte så illa pinkat om jag får bestämma.



jag gick hem en tur för att snacka lite med ulla. drog på mina favoriter; psykadeliska mjukisar.



ulla mådde som en boss. det var tur, för sen ringde telefonen och en annan vän ville ta sig ut i folkmassan och lapa sol. givetvis ville jag följa med även denna gång.



jag var färgsprakande dagen till ära med favoritnaglar och nytt halsband från indiska. skrikigt is my new black? (kanske ändå inte - aldrig - men försöka går ju. men trots detta totalbryt idag är jag en trogen följare åt det mörka laget).



vännen som ringde var min fina mimmi (detta mamma är en livs levande hipster!) och vi möttes upp i birkelunden. en stund senare ramlade andra kända ansikten in, men dom fångade jag inte på bild.



när jag för andra gången idag entrade hemmet bestämde jag mig för att skriva brev, vilket jag också gjorde. det slutade med inget mindre än fyra stycken. sen tog skrivkrampen över och jag slog på en bra film och åt mellanmål i form av nyponsoppa och mandelbiskvier. rotade runt lite bland påsarna jag samlat på mig under sverigeturen och hittade till min förtjusning det här fina solbrillefodralet och köpt på indiska. mycket bra köp, inga fler kross-skador för min del inte.

well, det var nog om helgens bravader.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh, jag gillar de här bildrika inläggen lala.

Postat av: Mamma Anna

åh tusen tack, nu vet jag hur de ser ut.. jag har chansat runt lite i Göteborg vilka som var och vilka som inte var.. hmm jag har mer än 50% rätt nu för tiden.. go for it vad jag kommer bli en hejjare på det till slut!

Ser ut som om du haft en finfin helg. kul!

kram mami

2012-03-27 @ 15:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback