berlinbilder

Alltsååå. det var dödslängesen vi var i berran, jag vet, men nu kommer finally bilderna därifrån i allafall!
 
matpaus dag 1 efter att vi kört primark i timtal.
 
mellis (nä jag skoja såklart, vi dricker inte sprit till mellis. men men)
 
några skönheter införskaffat på urban outfitters.
 
vi visste ju nadanoll om berlin så vi åkte till alexanderplatz som var det enda bekanta vi hade hört om. där fanns det mat.
 
sen fick vi tag i ace och blev informerade om att berghein var the place to be. sagt och gjort. efter 2,5 timmars kö fick vi inte komma in på klubben. crappeticrap. MEN! gav vi upp? ikke. så här är två slitna själar på morgonkvisten påväg hemåt.
 
mötte upp ace + kollegor på pratergarten, som är en av många mysiga ölparker runt om i staden.
 
i samma område sprang jag på många fina grafittimålningar. har har vi amelie?
 
och några kids.
 
och lite kärlek.
 
för att inte tala om fina ankor.
 
och det där med hus, jag bara älskar vackra vackra hus!
 
en av många matpauser med billig mat och öl.
 
ruskigt god vegpizza.
 
känns som att vi hade många pauser? men det var ju så varmt! här; glasspaus.
 
no hands! no hands!
 
nått himla torn med restaurang på toppen. emma ba; vi åker upp! jag ba, nja tror inte det va..
 
luftis. återigen emma ba; vi åker upp i luftbalongen det står die på! jag ba, seems legit?
 
hej! vi är två svenska turister och här är lite berlinmur!
 
poserar like a boss!
 
berlinius murikus.
 
denna björn fanns överallt! någon som vet varför? vi klurade inte ut det nämligen. här ihållandes en currywürst.
 
givetvis var jonsson tvungen att prova denna kända maträtt. fick bli från en skabbig kiosk med överpris, jojo.
 
pensionär...eller hipster? (also; män med vågad klädstil 1.0)
 
män med vågad klädstil 2.0
 
emma på THE BIRD (is the word)
 
check out min feta burgare! hette något i stil med bad huntsman.
 
lite öl i lite park.
 
lite jonsson i lite park.
 
jammen jammen vi avslutar väl resan med denna bild. mycket sol + öl blir en bra sammanfattning.
 
kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh bilduppdatering! yes!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback